Burda pleated pants (that fit!)

12:58 PM

I've finally made my first pair of (wearable) pants! After so many failed attempts (never blogged about them, they were so bad), I've decided to give a last try and sew a pair of pants from Burda Style 04/2014, pattern n.110. For this project I finally used some..um..linen bought at Merchant & Mills some years ago.

Finalmente ho cucito il mio primo paio di pantaloni portabili! Dopo tanti tentativi falliti (di cui non ho mai postato nulla, perché erano impresentabili), ho deciso di fare l'ultimo tentativo con un cartamodello da Burda Style 04/2014, n. 110. Per questo progetto ho usato un...ehm...lino preso da Merchant & Mills qualche anno fa.


I traced size 34 and made a quick muslin to check the measurements. It was spot on. But my Merchant & Mills fabric was a bit thicker than the muslin one so now the waist is a bit too tight. I decided not to modify them immediately because I think they will widen a bit after a couple of wears.

Wait...where's my waistline? ...Even if I love how the waistline joke looks like, I'll probably wear these pants with an untucked shirt. I don't want to underline the fact that I don't have a waistline anymore!

I liked this pattern and I'll probably sew it again with a different, lighter fabric.

Ho tracciato una taglia 34 e ho cucito una telina rapida per controllare le misure. Mi andava a pennello. Ma il tessuto che ho usato poi era un po' più spesso di quello usato per la telina e ora la versione finale ha la vita un po' stretta. Ho deciso di non modificare la vita immediatamente perché credo che il tessuto cederà un po' dopo qualche utilizzo.

Ma...dov'è finito il mio punto vita? Anche se mi piace il dettaglio della baschina credo che porterò questi pantaloni con una maglia sopra...non voglio evidenziare il fatto che non ho più un punto vita!

Questo cartamodello mi è piaciuto e probabilmente lo userò ancora, magari con un tessuto più leggero.


The fabric is a sort of double gauze with a thicker upper layer. The back looks exactly like double gauze, with all those tiny dots that mark the spots where the two layers are woven together. The front, or upper layer, looks like linen, but it's warmer and softer. I really don't know what kind of fabric it is. But I like it!
And, as you can see on the pictures, it perfectly matches the colour of my garage ramp flooring!

Il tessuto è una specie di doppia garza con la parte superiore più spessa. Il retro sembra esattamente un doppia garza, si vedono quei puntini che indicano i punti in cui i due tessuti sono stati tessuti insieme. Il davanti sembra lino, ma un po' più spesso, morbido e caldo. Non so davvero che tessuto sia. Ma mi piace!
E, come si può vedere dalle immagini, questi pantaloni sono in perfetto pendant con il mio vialetto del garage!


I should probably hem them shorter. What do you think?
Forse dovrei accorciare un po' l'orlo. Che ne pensate?


You Might Also Like

4 comments

  1. Replies
    1. Thank you! I totally recommend this pattern.

      Delete
  2. Those pleats at the yoke are really cool.

    ReplyDelete
  3. The pants look great. Your waist is fine. The pleats are really flattering. I don't think you need to cover up.

    ReplyDelete

Like us on Facebook

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pinterest

Subscribe